Informacja o Projekcie „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!”
Celem projektu realizowanego przez Fundację Full STEAM Ahead jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych (cyfrowych) 200 dzieci i młodzieży w wieku 5-19 lat, mieszkańców powiatu szydłowieckiego, do końca realizacji projektu tj. do 31 grudnia 2026 roku. Główne działania projektu obejmą zajęcia ukierunkowane na podniesienie e-kompetencji, naukę programowania, robotyki oraz matematyki, a także edukację ekologiczną.
Wartość dofinansowania: 299 225,30 zł. Data podpisania umowy o dofinansowanie: 12.06.2024 r. Nazwa programu: Rządowy Program Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030. Tytuł projektu: „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!” Zadanie finansowane jest ze środków budżetu Państwa.
Główne Zajęcia w Ramach Projektu
„KODUJEMY I ROBOTY OŻYWIAMY”
Dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz klas I-III
Program: Zajęcia obejmują naukę podstaw programowania za pomocą gry planszowej Scotie Go Edu, która uczy dzieci programowania za pomocą bloczków, co nie wymaga umiejętności czytania i pozwala na organizowanie części zajęć bez intensywnego użycia ekranów (tylko 5% czasu pracy) z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
Robotyka: Dzieci będą uczyć się robotyki za pomocą robota Photon. Robot Photon, opracowany we współpracy z zespołem psychologów Uniwersytetu SWPS, wspiera rozwój dzieci nie tylko w zakresie cyfrowym i matematycznym, ale także poznawczym, społecznym i emocjonalnym. Praca z robotem stymuluje rozwój zdolności mowy, artystycznych i ruchowych.
Matematyka: Zajęcia wzbogacone będą ćwiczeniami matematycznymi przygotowanymi w oparciu o pomoce książkowe, takie jak seria „Matematyka z Minecraftem”. Zajęcia wymagają użycia tabletów.
Edukacja ekologiczna: W ramach zajęć zostaną wprowadzone elementy ekologiczne, dzieci będą uczyć się, jak technologia może wspierać ochronę środowiska.
VR: Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) zapewni dzieciom immersyjne doświadczenia, które zwiększą ich zaangażowanie i motywację do nauki. Dzięki VR dzieci będą mogły przenieść się do wirtualnych światów, co umożliwi im lepsze zrozumienie abstrakcyjnych konceptów.
Cele: Dzieci nauczą się podstaw programowania, rozwijania umiejętności logicznego i przestrzennego myślenia, rozwiązywania problemów oraz kreatywności, analitycznego myślenia, zdolności matematycznych i umiejętności pracy w zespole.
„ZAPROGRAMOWANI – MID”
Dla uczniów klas IV-VI
Program: Zajęcia obejmują naukę robotyki i programowania za pomocą robota mBot2. Dzieci będą uczyć się kodowania blokowego i obiektowego w Pythonie oraz Scratch, poznając dwa języki programowania.
Matematyka: Zajęcia wzbogacone będą ćwiczeniami matematycznymi.
Edukacja ekologiczna: W trakcie zajęć dzieci będą tworzyć projekty związane z ekologią.
VR: Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) będzie integralną częścią zajęć, oferując dzieciom możliwość nauki w interaktywnych i realistycznych środowiskach wirtualnych. VR pomoże w lepszym zrozumieniu skomplikowanych zagadnień i uczyni naukę bardziej atrakcyjną.
Cele: Zajęcia rozwijają umiejętności programowania, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz kreatywności. Uczniowie zdobędą umiejętności, które są kluczowe w dzisiejszym cyfrowym świecie.
„ZAPROGRAMOWANI – PRO”
Dla uczniów klas VI-VIII i starszych
Program: Zajęcia wykorzystują zaawansowane funkcje robota mBot2. Uczestnicy będą pracować nad projektami związanymi ze sztuczną inteligencją, Internetem Rzeczy (IoT) i Data Science, ucząc się kodowania w Pythonie.
Technologie: Robot mBot2 wyposażony jest w czujniki ultradźwiękowe, światła, wykrywanie kolorów oraz enkodery, które kontrolują obroty, prędkość i położenie silników, umożliwiając zastosowanie zasad matematyki i inżynierii w programowaniu. Robot będzie dodatkowo rozbudowany za pomocą części konstrukcyjnych i modułów elektronicznych.
STEAM: Zestawy pozwalają rozwijać najważniejsze umiejętności zgodnie z koncepcją STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).
Edukacja ekologiczna: Uczestnicy będą tworzyć zaawansowane projekty związane z ekologią, które pozwolą im na praktyczne zastosowanie wiedzy ekologicznej w połączeniu z zaawansowaną technologią.
VR: Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) umożliwi uczestnikom eksperymentowanie z zaawansowanymi technologiami w wirtualnych środowiskach. VR pozwoli na symulację skomplikowanych procesów i eksperymentów, co zwiększy zrozumienie i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
Cele: Zajęcia przygotowują młodzież do przyszłych wyzwań zawodowych, rozwijając umiejętności w zakresie programowania, analizy danych, inżynierii oraz pracy z zaawansowanymi technologiami.
Podsumowanie
Edukacja STEAM to klucz do przyszłości naszych dzieci. To inwestycja w ich rozwój, która przynosi korzyści nie tylko w sferze edukacyjnej, ale także zawodowej i osobistej. W Fundacji Full STEAM Ahead wierzymy, że poprzez integrację nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki możemy przygotować dzieci na wyzwania przyszłości, dając im narzędzia do osiągania sukcesów w każdej dziedzinie życia. Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) dodatkowo wzbogaca nasze programy, czyniąc naukę jeszcze bardziej atrakcyjną i efektywną. Wprowadzenie elementów edukacji ekologicznej zwiększy wrażliwość dzieci i młodzieży na kwestie ochrony środowiska, ucząc ich, jak technologie mogą wspierać zrównoważony rozwój.
Zachęcamy do dołączenia do nas i wspólnego odkrywania fascynującego świata nauki, technologii i ekologii!
Jak dołączyć do projektu „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!”?
KROK 1
Wypełnij formularz „Zapisy do projektu” (czerwony przycisk w górnym prawym rogu strony).
Poczekaj na zakończenie rekrutacji i kontakt z naszej strony.
KROK 2
Kiedy otrzymasz informację o zakwalifikowaniu do projektu, o czym powiadomimy Cię mailowo lub telefonicznie, wypełnij i podpisz dokumenty rekrutacyjne: Deklarację uczestnictwa w projekcie oraz Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, które znajdziesz poniżej.
Dokumenty możesz podpisać odręcznie lub elektronicznie (podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym).
Jeśli wolisz klasyczny podpis odręczny, nie ma problemu, skany lub dobrej jakości zdjęcia wyślij na kontakt@fullsteam.pl Poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów na pierwsze zajęcia.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.