Informacja o Projekcie „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!”

Celem projektu realizowanego przez Fundację Full STEAM Ahead jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych (cyfrowych) 200 dzieci i młodzieży w wieku 5-19 lat, mieszkańców powiatu szydłowieckiego, do końca realizacji projektu tj. do 31 grudnia 2026 roku. Główne działania projektu obejmą zajęcia ukierunkowane na podniesienie e-kompetencji, naukę programowania, robotyki oraz matematyki, a także edukację ekologiczną.

Wartość dofinansowania: 299 225,30 zł.
Data podpisania umowy o dofinansowanie: 12.06.2024 r.
Nazwa programu: Rządowy Program Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.
Tytuł projektu: „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!”
Zadanie finansowane jest ze środków budżetu Państwa.

Główne Zajęcia w Ramach Projektu

„KODUJEMY I ROBOTY OŻYWIAMY”

Dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz klas I-III

  • Program: Zajęcia obejmują naukę podstaw programowania za pomocą gry planszowej Scotie Go Edu, która uczy dzieci programowania za pomocą bloczków, co nie wymaga umiejętności czytania i pozwala na organizowanie części zajęć bez intensywnego użycia ekranów (tylko 5% czasu pracy) z wykorzystaniem technologii Rozszerzonej Rzeczywistości (AR).
  • Robotyka: Dzieci będą uczyć się robotyki za pomocą robota Photon. Robot Photon, opracowany we współpracy z zespołem psychologów Uniwersytetu SWPS, wspiera rozwój dzieci nie tylko w zakresie cyfrowym i matematycznym, ale także poznawczym, społecznym i emocjonalnym. Praca z robotem stymuluje rozwój zdolności mowy, artystycznych i ruchowych.
  • Matematyka: Zajęcia wzbogacone będą ćwiczeniami matematycznymi przygotowanymi w oparciu o pomoce książkowe, takie jak seria „Matematyka z Minecraftem”. Zajęcia wymagają użycia tabletów.
  • Edukacja ekologiczna: W ramach zajęć zostaną wprowadzone elementy ekologiczne, dzieci będą uczyć się, jak technologia może wspierać ochronę środowiska.
  • VR: Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) zapewni dzieciom immersyjne doświadczenia, które zwiększą ich zaangażowanie i motywację do nauki. Dzięki VR dzieci będą mogły przenieść się do wirtualnych światów, co umożliwi im lepsze zrozumienie abstrakcyjnych konceptów.
  • Cele: Dzieci nauczą się podstaw programowania, rozwijania umiejętności logicznego i przestrzennego myślenia, rozwiązywania problemów oraz kreatywności, analitycznego myślenia, zdolności matematycznych i umiejętności pracy w zespole.

„ZAPROGRAMOWANI – MID”

Dla uczniów klas IV-VI

  • Program: Zajęcia obejmują naukę robotyki i programowania za pomocą robota mBot2. Dzieci będą uczyć się kodowania blokowego i obiektowego w Pythonie oraz Scratch, poznając dwa języki programowania.
  • Matematyka: Zajęcia wzbogacone będą ćwiczeniami matematycznymi.
  • Edukacja ekologiczna: W trakcie zajęć dzieci będą tworzyć projekty związane z ekologią.
  • VR: Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) będzie integralną częścią zajęć, oferując dzieciom możliwość nauki w interaktywnych i realistycznych środowiskach wirtualnych. VR pomoże w lepszym zrozumieniu skomplikowanych zagadnień i uczyni naukę bardziej atrakcyjną.
  • Cele: Zajęcia rozwijają umiejętności programowania, logicznego myślenia, rozwiązywania problemów oraz kreatywności. Uczniowie zdobędą umiejętności, które są kluczowe w dzisiejszym cyfrowym świecie.

„ZAPROGRAMOWANI – PRO”

Dla uczniów klas VI-VIII i starszych

  • Program: Zajęcia wykorzystują zaawansowane funkcje robota mBot2. Uczestnicy będą pracować nad projektami związanymi ze sztuczną inteligencją, Internetem Rzeczy (IoT) i Data Science, ucząc się kodowania w Pythonie.
  • Technologie: Robot mBot2 wyposażony jest w czujniki ultradźwiękowe, światła, wykrywanie kolorów oraz enkodery, które kontrolują obroty, prędkość i położenie silników, umożliwiając zastosowanie zasad matematyki i inżynierii w programowaniu. Robot będzie dodatkowo rozbudowany za pomocą części konstrukcyjnych i modułów elektronicznych.
  • STEAM: Zestawy pozwalają rozwijać najważniejsze umiejętności zgodnie z koncepcją STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).
  • Edukacja ekologiczna: Uczestnicy będą tworzyć zaawansowane projekty związane z ekologią, które pozwolą im na praktyczne zastosowanie wiedzy ekologicznej w połączeniu z zaawansowaną technologią.
  • VR: Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) umożliwi uczestnikom eksperymentowanie z zaawansowanymi technologiami w wirtualnych środowiskach. VR pozwoli na symulację skomplikowanych procesów i eksperymentów, co zwiększy zrozumienie i praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
  • Cele: Zajęcia przygotowują młodzież do przyszłych wyzwań zawodowych, rozwijając umiejętności w zakresie programowania, analizy danych, inżynierii oraz pracy z zaawansowanymi technologiami.

Podsumowanie

Edukacja STEAM to klucz do przyszłości naszych dzieci. To inwestycja w ich rozwój, która przynosi korzyści nie tylko w sferze edukacyjnej, ale także zawodowej i osobistej. W Fundacji Full STEAM Ahead wierzymy, że poprzez integrację nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki możemy przygotować dzieci na wyzwania przyszłości, dając im narzędzia do osiągania sukcesów w każdej dziedzinie życia. Moduł Wirtualnej Rzeczywistości (VR) dodatkowo wzbogaca nasze programy, czyniąc naukę jeszcze bardziej atrakcyjną i efektywną. Wprowadzenie elementów edukacji ekologicznej zwiększy wrażliwość dzieci i młodzieży na kwestie ochrony środowiska, ucząc ich, jak technologie mogą wspierać zrównoważony rozwój.

Zachęcamy do dołączenia do nas i wspólnego odkrywania fascynującego świata nauki, technologii i ekologii!

Jak dołączyć do projektu „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!”?

KROK 1

Wypełnij formularz „Zapisy do projektu” (czerwony przycisk w górnym prawym rogu strony).

Poczekaj na zakończenie rekrutacji i kontakt z naszej strony.

KROK 2

Kiedy otrzymasz informację o zakwalifikowaniu do projektu, o czym powiadomimy Cię mailowo lub telefonicznie, wypełnij i podpisz dokumenty rekrutacyjne: Deklarację uczestnictwa w projekcie oraz Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych, które znajdziesz poniżej.

Dokumenty możesz podpisać odręcznie lub elektronicznie (podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym).

KROK 3

Podpisane dokumenty wyślij na adres kontakt@fullsteam.pl

Dokumenty możesz podpisać bez wychodzenia z domu za pomocą portalu:

https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

Jeśli wolisz klasyczny podpis odręczny, nie ma problemu, skany lub dobrej jakości zdjęcia wyślij na kontakt@fullsteam.pl Poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów na pierwsze zajęcia.

Dokumenty rekrutacyjne:

Regulamin projektu „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!” [DOC]

Regulamin projektu „Cała naprzód! Do dzieła pełną parą!” [PDF]

Załącznik nr 1 do regulaminu – Deklaracja uczestnictwa w projekcie [DOC]

Załącznik nr 1 do regulaminu – Deklaracja uczestnictwa w projekcie [PDF]

Załącznik nr 2 do regulaminu – Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych [DOC]

Załącznik nr 2 do regulaminu – Oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych [PDF]

Załącznik nr 3 do regulaminu – Klauzula informacyjna [DOC]

Załącznik nr 3 do regulaminu – Klauzula informacyjna [PDF]